قانون جذب در قرآن

قانون جذب در قرآن و قانون جذب از نگاه دین اسلام بحث بسیار مهمی است که مخالفین زیادی دارد و علت مخالفت خود را مغایرت باورهای قانون جذب با مبانی دین اسلام اعلام می کنند.
عده ای قانون جذب را ضد دین اسلام معرفی می کنند. به نظر شما ما مسلمانان نمی توانیم از قانون جذب و خوبی های قانون جذب استفاده ببریم؟

در این مقاله قصد داریم آشتی بین تکنیک های قانون جذب و باورهای دینی خود را ارائه کنیم. 

ما در بسیاری آیات قران مواردی را می بینیم که نشان می دهد، خداوند آنقدر مهربان و رحیم و رحمان است که خواستن و تلاش ما برای رسیدن به اهدافمان را بی نتیجه نمی گذارد.  

74

قانون جذب در قرآن تایید شده است؟ آیا در قرآن به قانون جذب اشاره شده است و یا این قانون دروغی بیش برای سواستفاده از مردم نیست؟ ما در جهانی زندگی میکنیم که خداوند آن را با قوانینی محکم، استوار و همیشگی آفریده است که راز موفقیت در این جهان هم تبعیت از همین قوانین است. از طرفی دین اسلام از نظر ما مسلمانان آخرین و کامل ترین دین الهی برای هدایت بشریت به سمت رستگاری است که بر تمام قوانین ثابت جهان اشاراتی کرده است. لذا اگر قانون جذب حقیقتا وجود داشته باشد حتما در قرآن کریم اشاراتی به آن شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی قانون جذب در قرآن بپردازیم.


چرا سایت راز موفقیت در موضوع قانون جذب از نگاه قرآن و اسلام مقاله منتشر می کند؟

مدت‌ها پیش، زمانی که دوره های قانون جذب را برگزار می کردم، متوجه سیلی از پرسش های مفهومی دانشجویان دوره قانون جذب خود شدم. آن ها نگران بودند و می پرسیدند که نظر و دیدگاه اسلام نسبت به قانون جذب چیست؟ بعضی از دانشجویان اعتماد به نفس و همچنین عزت نفس پایینی داشتند و می ترسیدند نکن آنچه در قانون جذب می آموزند با آموزه های قرآن کریم مغایرت داشته باشد. به طرز عجیب و غریبی طرحواره بی اعتمادی در آنها فعال میشد و نسبت به هر آنچه میگفتم با شک و تردید نظاره گر بودند.

می خواستند بدانند که:

  • آیا قانون جذب با باورهای دینی ما مسلمانان منافاتی ندارد؟
  •  قانون جذب، جزو عرفان های نوظهور جدید زد دین است یا نه؟
  • نظر علما در مورد قانون جذب چیست؟
  •  قانون جذب از دیدگاه مولانا چطور است؟

اینگونه سوالات ما را بر آن داشت تا در این موارد تحقیقاتی انجام داده و گزارشی ارایه کنیم.

مدار فرکانسیآیا می خواهیم قانون جذب را به کسی که قبولش ندارد، بپذیرانیم؟

این کار شاید سخت ترین کاری باشد که قصد انجامش را دارید و اصلاً توصیه نمی‌شود. نه اینکه قانون جذب قابل اثبات نیست، اینکه فردی چیزی را نپذیرفته و شما بخواهید زمان بگذارید تا باور شما را بپذیرد، این کار اشتباه بزرگی است.اولا ما باید به تفاوت نظرات و عقاید احترام بگذاریم، دوما این روش اثرگذاری روی باورها و اعتقادات دیگران جواب نمی‌دهد. شما هرگز نمی‌توانید اعتقادات دیگری را تغییر دهید مگر اینکه خود فرد بخواهد و بپذیرد و خودش تصمیم به تغییر بگیرد.توضیح قانون جذبی این هست که فرد باید در مدار باورهای جدید قرار بگیرد. من اینجا هرگز به دنبال اثبات قانون جذب نیستم، زیرا کسی که به این موضوعات علاقه نداشته باشد و در این مدار نباشد، هر چقدر برایش توضیح بدهیم هیچ فایده‌ای ندارد.

دستاورد دوست عزیزی از همراهان راز موفقیت به نقل قول از خودشان:

«من به درخواست همسرم راضی به شرکت در دوره قانون جذب شدم، یا بهتر بگویم همسرم در این دوره ها شرکت می کرد و من زمانی که تغییراتی را در او مشاهده کردم، کنجکاو شدم ببینم استادید در دوره های قانون جذب دقیقا چه می گویند. تقریبا بی اعتماد بودم و فایل ها را با لبخند تمسخر دنبال می کردم تا یک روز هنگام نماز و تلاوت سوره حمد عمیقا به فکر فرو رفتم. بنظرم آیات به طرز عجیبی با جملاتی که شنیده بودم همخوانی داشت.“الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ” همان معجزه شکرگزاری…

خلاصه بعد از آن روز با جدیت بیشتری به فایل ها گوش دادم. ما مستاجر بودیم و صاحبخانه تصمیم گرفته بود که  یک ملیون تومان به اجاره و مبلغ چهل ملیون تومان به ودیعه ما اضافه کند. پرداخت این مبلغ از توان من خارج بود. در کمتر از یک هفته بدون اینکه تلاش بسیاری کنم صاحبخانه ودیع را اضافه نکرد و تنها 500 هزار تومان به اجاره ما اضافه کرد و بعد از سه ما زمینی به من ارث رسید و به لطف خدا توانستم خانه ای برای خودم بهرم»

برای خواندن نتایج و دستاوردهای دوستان راز موفیتی ما کلیک کنید.

قانون جذب در قرآن و مدارها

اگر به فردی که در مدار فقر باشد، هر چقدر هم ایده‌های ثروت آفرین بکر و مؤثر بدهید، هرگز نمی‌تواند آن ایده‌ها را باور کند و برای انجام آن حرکتی انجام نخواهد داد. دقت کنید دوستان!اصلاً این فرد در شرایطی قرار نمی گیرد که بخواهد چنین ایده هایی را دریافت کند. حتی اگر در چنین شرایطی هم قرار بگیرد، آن را نمی بیند و قدرت درکش را ندارد. دوستان دقت کنید:شاید این افراد 1000 دلیل و مثال واقعی هم داشته باشند که قانون جذب برای آن ها جواب نداده است. این کاملا هم درست است. اما ما هم هزاران دلیل و مثال داریم که برای ما جواب میدهد. هر کسی به هر چیزی باور داشته باشد، همان واقعیت اوست. اما باید متوجه باشید که این با واقعیت بیرون از او می تواند کاملا تفاوت داشته باشد.به همین دلیل همیشه گفته ام، هیچ اصراری نیست که همه مردم کره زمین این قانون را قبول کنند، برای من همین کافی است که ایرانیان عزیزی که خودشان می خواهند در همه زمینه های زندگیشان رشد کنند و خودشان خالق زندگیشان باشند، این قانون را یاد گرفته و به خوبی اجرا کنند.

بهترین و کاملترین دوره قانون جذب از نظر شرکت کنندگان

جذب ثروت

شرکت در دورۀ نخبگان قانون جذب

کتاب راز و قدرت قانون جذب

جالب است بدانید، کتاب راز تاکنون با تیراژ 45میلیون نسخه سالهاست رکورددار پرفروش ترین کتاب در حوزه موفقیت فردی در جهان است و به 52 زبان ترجمه شده است.این عدد نشان دهنده قدرت قانون جذب و همچنین دلیلی محکم بر فراگیر شدن آن است. عموما اینگونه پدیده ها دهان به دهان به این محبوبیت می رسند. چه کسانی به کارگیری قانون جذب را به دیگران توصیه می کنند؟ بله درست حدس زدید، افرادی که قانون جذب را در زندگی خود به کار برده و نتیجه گرفته باشند آن را به دیگران نیز توصیه می کنند. پس اگر یک نفر دوست شما و یا فلان دکتر (مثلا دکتر هلاکویی) آن را قبول نمی کند، دلیل بر عدم کارکرد آن نیست. این یعنی این که فقط یک نفر هست که هنوز آن را بکار نگرفته تا اثرات آن را در زندگی و حال خود شاهد باشد و نه بیش.

قانون جذب از دیدگاه علوم دینی (قانون جذب در قرآن)

بر اساس مطالعات بنده، از دیدگاه اسلام؛ قانون جذب مشکلی ندارد مگر اینکه افکار موهومی و غیر توحیدی در ذهن افراد پیدا شود. قانون جذب هرگز قدرت ذهن را جایگزین اراده خداوند رحمان نکرده و اصولا خواست و اراده الهی همیشه حاکم بر همه قوانین هستی است.علم حتی اگر توضیح درستی از قانون جذب داشته باشد ، بسیاری از مردم عامه قادر به درک و پذیرش آن نخواهند بود. علم همیشه وجود داشته و در هر برهه زمانی همیشه علم از اذهان عموم مردم جلوتر بوده است.ذهن افراد بسیار معدودی علوم جدید کشف می شد و برای پیشرفت در زندگی عموم استفاده می گردید. دوستانم من نیز چون بسیاری افراد دیگر با قانون جذب بیشتر و بهتر اسلام را درک کردم و به خدای خودم نزدیک تر شدم. این تصمیم و خواست شماست که قانون جذب را چگونه در کنار باورهای دینی و مذهبی خود بکار بگیرید که در باورها و اعتقادات دینی شما خدشه ای وارد نشود.همیشه هم یادتان باشد شما هر پیامی را مختارید تحلیل کنید و بپذیرید و یا آنطور که می شود هم سویی کرد، تا بهترین ها را در کنار هم داشت و از قانون جذب هم سود کافی را برد.شکرگزاری در قانون جذب و قرآن

شکرگزاری در قانون جذب و شکرگزاری در اسلام

یکی از ارکان اصلی قانون جذب شکرگزاری است. بسیاری از مخالفین مذهبی قانون جذب ایراد می گیرند که شکرگزاری قانون جذب معلوم نیست که از کیست و یا از کائنات است.شکرگزاری فقط از خدای رحمان معنا دارد و در قانون جذب هم شکرگزاری بابت داشته ها فقط از درگاه خداوند صورت می گیرد و تازه در قانون جذب شما می آموزید بابت چیزهایی که الان ندارید ولی دوست دارید داشته باشید هم ببینید و حس کنید که خدای رحمان آن را ارزانی داشته، بعد شکرگزار آن باشید.

اشاراتی به قانون جذب در قرآن :

در کتب قبل از قرآن کریم، مانند انجیل، تورات و… اشارات زیادی شده که اینجا کاری با این موارد نداریم.در قرآن نیز در کنار اشاراتی که به داستان پیامبران و اقوام مختلف دارد، درس هایی ناب را آشکارا و پنهان از کاربرد قانون جذب در اختیار ما قرار داده است و در بسیاری از بخش ها مکرراً بیان شده که اهل عقل و تفکر آن را در خواهند یافت. دوستان واقعیت آن است که هرگز در قرآن و یا هیچ کتاب معتبر دینی دیگری، اشاره مستقیم به قانون جذب نشده، اما مگر در بسیاری از موارد دیگر، ما برداشت خود را مهم قلمداد نمی کنیم. پس تمام مواردی که در این پست بیان می شود، برداشت شخصی نویسنده از ترجمه فارسی تفسیر منابع موجود است.

ما مجبوریم برای بررسی موضوع به بخش ها و آیاتی از قران اشاره کنیم. بنده کارشناس علوم دینی و مترجم عربی نیستم و در این مقاله فقط برداشت خود را از منابع موجود در سطح اینترنت بیان می کنم. در مواردی که لازم بوده به مراجع و نظرات مراکز معتبر از طریق سایت آن ها، ارجاعاتی داشتم که در این بخش ارائه می شود. دوستانم، باور قلبی من این است که مسلمان باید زرنگ باشد. اگر علم و دانشی بود که به سود و نفع مسلمان باشد، باید آن را در چهارچوب عقل و قانون و منطق و باورهای دینی، آگاهانه ارزیابی و استفاده کند، حتی اگر قرار باشد تا چین پیاده رود.در موارد کوچکی هم که منافاتی دیده می شود، بیشتر تحقیق کند و از منابع اصلی پرس و جو کند و در نهایت بپذیرد و یا آن بخش را نپذیرد و بگذرد و نه آنکه کل موضوع قانون جذب را منکر شود.

اگرچه بنده هم قبول دارم که برخی افراد در کتاب‎ها و سخنرانی‎هایشان از قانون جذب به‎گونه‎ای صحبت می‎کنند که گویی اصلاً این عالم خدایی ندارد و در توضیحات خود، انسان را محور هستی توصیف می کنند. اما توجه داشته باشید که این گونه ترجمان مبالغه‎‎آمیز و انحراف‎گونه، هرگز نباید ما را به خطا بیاندازند و باعث شوند که اصل قانون جذب را نفی یا انکار کنیم. این قانون بسیار بدیهی و ملموس است. همه مردم جهان درحال سود بردن از آن هستند و این در حالی است که انکار آن مثل این است که ما بخواهیم قانون جاذبه‎ی زمین را انکار کنیم!

سوره حمد و قانون جذب | راز موفقیتیکی از مصادیق قانون جذب در قرآن

با سوره حمد شروع می کنیم که آغاز هر کاری با آن زیباست: در این سوره، انسان با خدای رحمان گفتگو می کند.

بسم اﷲ اﻟرﺣﻣن اﻟرﺣﯾم

«ابتدا با نام پروردگار شروع می کنیم که آرامش بخش دل‌هاست.» این آرامش قانون جذبی است. حس رضایت و امید و باور به وجود خدا، یگانگی و رحمت بیکران او در بخشندگی. ما قبول داریم که شخص باید کار را با نام خدا آغاز کند و به این موضوع کاملاً ایمان داشته باشد که خداوند هیچ چیزی را برای خودش نیافریده است، بلکه همه چیز برای انسان است و خداوند منتظر شخصی است که درخواست کند تا از آفریده‌های خود به او ببخشد و خداوند بسیار بخشنده و مهربان است. پس باید کاری کنیم که آن شخصی که خداوند به دنبال اوست ما باشیم.

الحمدالله رب العالمین

«او را شکر می گوییم و سپاسگزار می شویم.» در این مرحله باید از خداوند به خاطر آنچه که به ما بخشیده تشکر کنیم. هم بابت چیزهای که به ما داده و هم چیزهای که از ما گرفته، چون خداوند هر چه که می بخشد از رحمتش است و هر چه که می گیرد از حکمتش و ما باید به خاطر هر دو از خداوند بزرگ و مهربان همیشه شاکر باشیم. پس در هر شرایطی و در هر موقعیتی، احساس خود را با تمرکز به نکات مثبت زندگی خود، خوب کنید و نگذارید حال بد، در شما گسترش پیدا کند. بر اساس قانون جذب زمانی که غمگین می شوید احساس بدی در درون شما ایجاد می‌شود و این احساس بد باعث می‌شود که اتفاقات بد بیشتری را تجربه کنید.

الرحمن الرحیم

«از او به نیکی یاد می کنیم که بخشنده و مهربان است.» گفتیم خداوند همه چیز را برای انسان متعالی می آفریند. ما با قانون جذب بر اساس آموزه های قرآن، تلاش می‌کنیم کاری کنیم که آن شخص مومن متعالی که خداوند مورد نظرش هست باشیم. ﺧداوﻧد را به‌عنوان ﺳﺧﺎوﺗﻣﻧد مطلق ﺑﺷﻧﺎﺳﯾم و هرگز او را ﺧﺳﯾس ﻧﭘﻧدارﯾم. ﻧﺎم رﺣﻣﺎن ﺑرای اﻣور دﻧﯾوی و اﻟرﺣﯾم ﺑرای اﻣور اﺧروی اﺳت، پس آن چیزی ﮐه ﻣﺎ در ذهن دارﯾم و ﻣﯽ خواهیم ﺟذب کنیم، ﻣﯽ ﺗواﻧد از ھر دو ﻣورد دﻧﯾوی و اﺧروی ﺑﺎﺷد.

مالک یوم الدین

«به خود یادآور می شویم که باور داریم همه چیز از آن اوست شکی در آن نیست.» مرگی هست و رستاخیزی و آخرتی هست! ما می دانیم هر عملی نتیجه ای معادل به دنبال دارد. این اقدام و عمل همان اعمال ذهنی و بعد فیزیکی در قانون جذب است که گفتیم اگر مثبت باشد، انعکاسی مثبت و چنانکه منفی باشد انعکاس منفی آن را در زندگی خود خواهیم دید. این را دیگر به راحتی هم قانون جذب و هم روانشناسی پذیرفته که هر فکر و اقدام تو نتیجه ای در درون و بیرون دارد. اما در قران آمده که، علاوه بر این دنیا نتایج و انعکاسات افکار و اعمال خود را در آن دنیا نیز خواهیم دید که درواقع آن هم انعکاسی از عملکرد ذهنی و فیزیکی این دنیای من و شما است.

ایاک نعبد و ایاک نستعین

« خلوص و ارادت خود را همیشه به خدای رحمان ابراز می نماییم. » دوستان در قانون جذب ما درخواست خود را با در ارتعاش صحیح قرار گرفتن، به خدای رحمان اعلام می کنیم. ارتعاش و فرکانس انرژی ذهنی نامی است که علم روانشناسی امروز به آنچه قبلاً آن را ارتباط قلبی می دانستیم، نهاده است. اگر کسی با انرژی کارکرد مغز، فرکانس فکری و ارتعاش مشکل درک دارد، اولا می تواند تصور کند همان ارتباط قلبی عمیق با خدای رحمان است. در اینجا یادمان می ماند که ما همیشه یک معبود بیشتر نداریم و برای هر درخواستی فقط از خدای واحد استعانت می خواهیم. اگر کسی در قانون جذب پیامی غیر از این داد، ما بچه مسلمانان نمیتوانیم این پیام را بپذیریم. دوستان دقت کنید حتی واژه “کائنات” به مفهوم هر چیزی غیر از خدا و انسان است. کائنات هرگز خدا نیست. کائنات هرگز افریننده و خالق نیست. کائنات واسط بین عبد و معبودش است و دیگر هیچ. کائنات قوانین الهی است و هرچیزی که ما را به ریسمان الهی وصل می‌کند. دقت کنید که ما در قانون جذب، هرگز قدرت خدا را نفی نمی‎کنیم و باور داریم که همه‌چیز دست خداست و اگر او نخواهد، برگی از درخت به زمین نمی‎افتد. اما درعین‌حال می‌دانیم که خداوند قوانین را در جهان هستی قرار داده که شناسایی آن قوانین و احترام و هم‎سویی با آن ها، ما را از موهبت‎‎های الهی بهره‎مند می‎سازد.

اهدنا الصراط المستقیم

« اصل درخواست خود را مطرح می کنیم »

صراط الذین انعمت علیهم…

«جزئیات درخواست را نیز مطرح می کنیم.» در بسیاری از مطالب مربوط به جذب ثروت در خصوص تغییر باور، برنامه ریزی، نحوه صحبت، رفتار صحیح و… بسیاری از این گونه موارد را خوانده و شنیده اید. خداوند به ذهن من و شما قدرت و قابلیت جذب داده است؛ به‎طوری که وقتی به موضوعی فکر می‎کنیم، نوعی انرژی با فرکانس مشخص ساطع می‎کنیم. این انرژی توانایی انجام کار دارد و می‎تواند خواسته ی ما را به سمت و سوی ما بکشد و جذب کند. ما در واقع سعی می‌کنیم از قدرت و توانایی که خداوند به ما داده است، به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم  و درعین‌حال این را نیز باور داریم که هم قدرت فکر و هم قابلیت جذب را خداوند به ما بخشیده است. کوچک‌ترین تردیدی ﺑه ﺧدا و لطف و کرم او نداﺷﺗه ﺑﺎﺷﯾم ﯾﺎ ﭼﺷم اﻣﯾدﻣﺎن ﺑه ﻏﯾر از ﺧدا نباﺷد و خواسته های خود را فقط از خدای بخشنده و مهربان بخواهیم و نه بنده او که اگر دیگری را خدای خود بدانیم مسلماً به خواسته خود نخواهیم رسید.

نمونه دیگر در آیه 7 از سوره ابراهیم است:

وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ

«و هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است!»

می دانید که شکرگزاری در قانون جذب یک اصل است و هرگز بدون شکرگزاری و احساس رضایت از هرچه هستی و هرچه دارید، قادر به کسب اهداف و جذب رویاهایتان نیستید.

اینجا خدای رحمان واضح و روشن میگوید که شکرگزاری کنید تا به شما داده شود. بیشتر شکرگزاری کنید تا بیشتر به شما داده شود. دوستان آیا این همه کتاب که فقط در مورد شکرگزاری نوشته شده، پیام خدای رحمان را به ما نمی رساند؟

دوستان شما در قانون جذب بیشتر از هر روش و تکنیک دیگری شکرگزاری می کنید و شاکر خواهید بود. قانون جذب انقدر شکرگزاری را تاکید و سفارش میکند که امکان ندارد در دوره قانون جذب شرکت کنید ولی به آدمی تبدیل نشوید که همیشه و در همه حال شکرگزاری می کند و چه بسیار افرادی که نادانسته، ناخواسته، با ناشکری و ناسپاسی داشته ها، بسیاری داشته ها، فرصت ها و شرایط پیش رو را از دست میدهند. حال انتخاب با خود شماست. در زندگی خودتان و دیگران تاثیر عمل به این آیه و قانون جذب را بررسی کنید و تصمیم جدیدی بگیرید.

قانون شکرگزاری در سوره ابراهیمنمونه ای از توصیه ‎های ائمه علیهم السلام، در به‌کارگیری قانون جذب

امام صادق علیه السلام فرمودند: « إذا دَعَوتَ فَظُنَّ أنَّ حاجَتَکَ بالباب»
 وقتی چیزی می‎خواهی و خواسته ای داری، پس این‌گونه بپندار و تصور کن که خواسته ی تو دمِ در است (اجابت شده است).

در اکثر کتاب هایی  که در زمینه ی اجابت دعا وجود دارد آمده است که بعد از این‌که دعاکننده خواسته ‎اش را از خداوند درخواست کرد، باید این‎طور تصور و تجسم کند که دعایش اجابت شده و حاجتش برآورده شده است و یکی از شرایط لازم برای اجابت دعا را تصور تحقق خواسته و حاجت ذکر کرده‎اند. این فرمایش امام صادق علیه‎السلام را از دو دیدگاه می‌توان بررسی کرد؛ یکی این‌که بگوییم این تصور اجابت دعا، به ‎نوعی اثبات و اعلام حسن‎ظن و امیدواری ما به خداوند است که همین حسن‎ظن، ما را شایسته‎ی دریافت رحمت الهی می‎کند. نگاه دیگر این است که بگوییم این تصور و تجسم خواسته‎ها و اهداف، به‌تنهایی موضوعیت دارد و همان‎طور که در قانون جذب مطرح است، منجر به جذب هدفمان می‎شود. زمانی که ما هدف خود را تحقق یافته تصور می‎کنیم، این ذهنیت مثبت و تصور خلاق، نوعی انرژی به عالم ساطع می‎کند که خواسته‎ی ما را به‎سوی ما می‎کشد. جالب است بدانید که هر دوی این نگرش‌ها درست است.

دعا و ارتباط دعا با قانون جذب در قرآن

دعا یعنی با احساس خوب و خلوص نیت از خدای رحمان درخواست کن و ببین و باور کن که در آینده و در زمان مناسب به تو داده خواهد شد. این همان باور قانون جذب هم هست که درخواست می کنیم و بابت آن شکرگزاری می کنیم. دوستان، شما با قانون جذب بیشتر حضور خدا را حس می کنید، چون تمام طول شبانه روز در حال شکر و ثنای او هستید و با حس خوب باور دارید که شما بنده خوب او هستید و خدای رحمان نظر لطفی بر شرایط زندگی شما دارد. کجای این احساس ایراد دارد؟ کسی که دعا می‎کند، همان‎طور که وظیفه دارد در راستای دعا و درخواستش تلاش جسمی هم داشته باشد و این تلاش‎ها، در تحقق خواسته‎ی او مؤثر است. باید با ذهنیت مثبت و امیدواری، به خود تلقین کند و تجسم نماید که به خواسته‎اش دست یافته است. همان‎طور که تلاش جسمی برای رسیدن به اهداف مؤثر است، تلاش ذهنی نیز بسیار تأثیرگذار است.

ایجاد احساس خوب و شادی در قانون جذب و قرآن

ما در جهانی زندگی می کنیم که خداوند آن را با قوانینی ثابت آفریده است؛ قانون جذب یکی از قوانین جهان هستی است که می گوید: «اگر احساس خوبی داشته باشید، اتفاقات خوبی را تجربه می کنید؛ اگر احساس بدی داشته باشید، اتفاقات بدی را تجربه می کنید». به میزانی که شما احساس خوبی و آرامش داشته باشید، شرایط و اتفاقاتی را تجربه خواهید کرد که به شما احساس خوب و آرامش بیشتری را می‌دهد. اما می‌بینیم که افرادی بر این عقیده‌اند که: شادی و خوشحالی با دین در تضاد است. انسان باید همیشه غمگین باشد. قانون جذب می‌گوید اگر غمگین و ناراحت باشید،ناراحتی بیشتری را تجربه می‌کنید و از طرف دیگر افراد زیادی هم می‌گویند که باید انسان غمگین باشد. در اینجا ما به یک تضاد برخورد می‌کنیم و قصد داریم در قرآن که کتاب مرجع است،این موضوع را بررسی کنیم.

قانون جذب می‌گوید: هر فکر و احساس شما دارای یک فرکانس است،این فرکانس به جهان هستی ارسال می‌شود و جهان فرکانس شما را دریافت می‌کند و آن را مجدد به صورت‌های مختلف ( اتفاق، شرایط، افراد، ماده و … ) به زندگی شما بر می‌گرداند. به‌طور مثال اگر شما امیدوار باشید، احساس خوب داشته باشید در حال ارسال فرکانس مثبت به جهان هستی هستید و در همه حال و در هر شرایطی فقط و فقط اتفاقات خوب را تجربه خواهید کرد.کلمه حُزن در قرآن به معنای اندوهگین و غمگین است.  این کلمه 42 بار و در 25 سوره در قرآن آمده است، که از این 42 مرتبه 35 بار با حرف «لا» یعنی به صورت نفی آمده است.

فکر و احساس در قانون جذب

أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿یونس 62﴾
آگاه باشید که بر دوستان خدا نه بیمى است و نه آنان اندوهگین مى ‏شوند.

این آیه به این موضوع اشاره می‌کند که افرادی که با خداوند رابطه بسیار خوب و قوی ایجاد کرده‌اند، نه ترسی دارند و نه غمی و هیچ‌گاه اندوهگین نمی‌شوند.

قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِیعًا فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنِّی هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَایَ فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿بقره 38﴾
فرمودیم جملگى از آن فرود آیید پس اگر از جانب من شما را هدایتى رسد آنان که هدایتم را پیروى کنند بر ایشان بیمى نیست و غمگین نخواهند شد.

این آیه در مورد حضرت آدم و حوا صحبت می‌کند و قانون جذب در قرآن به این صورت توضیح داده شده ‌است که: کسانی که هدایت خداوند را می‌پذیرند، اندوهگین نمی‌شوند، احساس آرامش دارند. در این آیه هم به مفهوم فرکانس اشاره شده است: کسانی که در مسیر هدایت قرار بگیرند، در فرکانس هدایت باشند هیچ‌گاه غم و اندوه و ترس را تجربه نمی‌کنند. فرکانس خداوند با فرکانس غم و اندوه متفاوت است و نمی توان هم‌زمان در دو مسیر قرار گرفت.

وَلَا یَحْزُنْکَ الَّذِینَ یُسَارِعُونَ فِی الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ یَضُرُّوا اللَّهَ شَیْئًا یُرِیدُ اللَّهُ أَلَّا یَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِی الْآخِرَهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿آل عمران 176﴾
و مبادا آنان که در کفر می شتابند، تو را اندوهگین کنند، آنان هرگز به خدا هیچ زیانی نمی رسانند، خدا می خواهد [به سزای کفرشان] هیچ بهره ای در آخرت برای آنان قرار ندهد، و برای آنان عذابی بزرگ است.

می‌بینیم که قانون جذب در قرآن در این آیه این‌طور مطرح‌شده است که :خداوند نمی‌خواهد پیامبر دچار احساس بد شود و به‌طور صریح به پیامبر گفته می‌شود که: تو نباید ناراحت شوی، تو نباید اندوهگین شوی، چرا که اگر احساس بدی پیدا کنی اتفاقات بدی برایت رخ می‌دهد.

وَأَوْحَیْنَا إِلَى أُمِّ مُوسَى أَنْ أَرْضِعِیهِ فَإِذَا خِفْتِ عَلَیْهِ فَأَلْقِیهِ فِی الْیَمِّ وَلَا تَخَافِی وَلَا تَحْزَنِی إِنَّا رَادُّوهُ إِلَیْکِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِینَ ﴿قصص 7﴾
و به مادر موسی الهام کردیم که او را شیر بده، پس هنگامی که [از سوی فرعونیان] بر او بترسی به دریایش انداز، و مترس و غمگین مباش که ما حتماً او را به تو باز می گردانیم، و او را از پیامبران قرار می دهیم.

اعتقاد به قانون جذب و درخواست کردن از خداوند هیچ گونه منافاتی با هم ندارند و در سلسله عوامل طولی، جذب ( منظور ما از جذب این است که شما بر روی چیزی تمرکز دارید و بعد به آن خواسته یا هدف دست می یابید و شاید از راهی که هیچ گاه تصورش را هم نمی کردید) یکی از تقدیرات الهی است که در اختیار بشر قرار داده شده است. کسی که از دکترش تشکر و قدردانی می‌کند که عمری دوباره به او داده هرگز به این معنی نیست که پزشک را خدای خود می پندارد و یا وحدانیت خدا را فراموش کرده است. دوستانم هدف این مقاله این بود که ذهن شما را به چالش بکشد و نگرش و نظر اسلام و قران را در مورد قانون جذب با هم مرور کنیم. موارد بسیار زیاد وجود دارد که وقتی دیدم اساتید دیگر به آن ها اشاره کرده اند، لازم به تکرار ندانستم. در انتها از شما دوستان درخواست می کنم اگر موارد دیگری را شما کشف کرده اید در زیر این پست، بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا به این مقاله اضافه گردد.

خداوند همیشه پشت و پناه همه ی ما باشد.

دوستان توجه کنید در راستای احترام به نظرات کاربران سایت راز موفقیت ما نظرات جالب و کمک کننده شما عزیزان را در انتهای مقالات درج می کنیم:

نظر آقای ابوالفضل شجاع: (نماز و جذب)

دوستان همه میدونیم که نماز ستون دین ماست ولی نمیدونیم چگونه باعث موفقیت و خوبی ها میشود.
جذب شناسان میگویند اگر تنها چند ثانیه بر روی چیزی که واقعا میخواهیم تمرکز کامل کنیم انرا بدون شک به دست خواهیم اورد.

شرط لازم این است که، با ایمان و حس مثبت باشد اما مشکلی هست این است که ذهن انسان ها پر از اختشاش است و برای اینکه بتوانیم کامل بر روی چیزی تمرکز کنیم باید انرا تمرین کنیم.

مدتی پیش این را متوجه شدم که نماز هم جذب است(جذب خوبی ها) همه میدونیم که نماز باید با نهایت تمرکز حواس باشد.

طبق احادیث در هنگام نماز از همیشه به خدا نزدیک تریم همینطور نماز باید با نهایت ایمان باشد اگر کسی در نماز بتواند تمرکز خود،ایمان خود و عشق به خدا را شدت دهد.

میتواند با تمرکز بر هرچیزی انرا به دست اورد همچنین خود نماز دارای برکاتی است که اگر با این سه چیز باشد تمام خوبی ها را خود به خود به سمت شما جذب میکند.
از ادمین سایت درخواست دارم ایشون با توجه به اطلاعات زیادی که دارند در مورد این رابطه هم تحقیق کنند و مقاله ارائه دهند.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید لطفا آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دانلود رایگان pdf مقاله قانون جذب در اسلام

لینک کوتاه:  is.gd | v.ht | u.to | u.to | shorl.com | shorturl.at | gg.gg | b2n.ir | tinyurl.com | cutt.ly | bit.ly

قانون جذب در قرآن، قانون جذب در قران، قانون جذب در سوره یس، قانون فرکانس در قران، قانون جذب در احادیث، قانون جذب در قران و احادیث، قانون جذب از نظر علما، سوره حمد و قانون جذب، اثبات قانون جذب، قدرت مغز در قران، انرژی کائنات در قران، ارتعاش در قران، جایگاه خدا در قانون جذب، قدرت ذهن انسان در قران، قانون کائنات در قران، کائنات و خدا، انرژی کائنات در قران، قانون جذب در اسلام، قانون جذب از نظر مراجع تقلید، قانون جذب از نظر رهبری، قدرت باور در قران، قران و قانون جذب، کائنات از نظر اسلام، ایا قانون جذب در قران امده

4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
74 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با سلام خدمت استاد عزیز من چن وقته دنباله قانون جذب رو گرفتم و سعی میکنم خودم با قران اثباتش کنم اولا از وقتی با قانون جذب اشنا شدم رابطم با خدا عالی شده این خودش نشونه عالیه و خیلی از ادمارو میشناسم که رابطشون با خدا اصلاح شده تا اینجا منافاتی با دین ندارع و عالیم هست و اینکه ما میگیم دین اسلام دین شادیه و ادم باید شاد باشه واینم که قانون جذب میگه حست عالی باشه چیزاس عالی جذب مسکنی و اینم باهم مطابقت دارن
و اینکه توی قران گفته شده با خدا توکل کنیم و توی قانون جذب میگیم که اگه از چیزی خوشت نمیاد راجبش فک نکن و سعی کن جملات مثبت راجبش بگی و مقاومت نکن و چیز منفی رو تکرار نکن اینم مطابقت داره و اینکه راجب ثروت اندوزی باید بگم منم جاییی خوندم که پیامبران ما اکثرا با مقام و ثروتمند بودن امام علی خودش خیلی ثروتمند بود و احسان میکردن توی قانون جذبم گفته شده هرچی ثروت خرج کنی احسان کنی چن برابرش برمیگره اگه باورت این باشه و امام علی به فرزندش گفته :فرزندم ثروت دو نوعع یک اینکه تو میری دنبالش و دوم اون میاد دنبالت و تا چند صفحه راجب این ها میشه صحبت کرد من کتاب خانوم فلورانس اسکاول شین میخونم ایشون قانون جذب رو با کتاب دینی خودشون یعنی انجیل مطابقت داده برای منم جالب شد تا با کتاب جامع خودمون مطابقتشو بررسی کنم پیشنهاد میکنم بخونین و ببخشید اگه متن بلند شد در اخر اینکه بخواهید تا به شما داده شود

با سلام
عزیزان فرض کنید من یک سیستم عقاید من درآوردی درست می کنم و اینه که: اگر انسان از بالای کوه اورست بپره پایین در طی مسیر بال در میاره و انسان هر چی رو که تجسم کنه بهش می رسه و در نتیجه انسان اگر شاکر باشه به خواسته هاش میرسه
حالا من در قرآن به آیهای با این مضمون برمیخورم که شکر گزار باشید تا بیشتر بدست بیارید
و حالا سوال من اینه: این ماجرا دلیل میشه که کل عقیده من درست باشه؟
یعنی من درمورد فرود از کوه اورست و بال درآوردن درست می گفتم؟
قطعا نه…
این کاریه که با قدرت تمام در این 1400 سال صورت گرفته و اون اینه که هر کسی برای اثبات عقاید خودش میاد و آیه ای از قرآن رو میاره درحالی که باید از قرآن عقایدش رو بگیره(یعنی دنبال طرز فکری باشه که مورد تایید قرآن باشه نه اینکه دنبال آیه ای باشه که مورد تایید اون طرز فکر باشه)
و الآن این موضوع یه چیز شناخته شده است که انسان وقتی با یک ایدئولوژی سراغ طبیعت بره شواهد مورد تایید اون ایدئولوژی رو پیدا می کنه در حالی که سعی می کنه شواهد متناقض رو فراموش کنه
من خودم قانون جذب رو قبول دارم ولی نه به این صورتی که گفته میشه
من از این جهت قبول دارم که انسان هر چه ابعاد بیشتری از یک هدف رو در ذهنش روشن کنه به اون هدف علاقه‌‌مندتر میشه و این کافیه تا برای یافتن راهی به سوی اون هدف تلاش کنه و تلاش هم که راه پیروزیه(همون طور که مولا علی فرمود). تامام
پای یه چیز مبهم و تازه‌وارد به نام کائنات(که انگار به زور میخوان بگن که خدا نیست) به بازی باز نمیشه

۸۰درصد کتاب های موفقیت و جذب پول براساس آموزهای اسلام نوشته شده است مثل کتاب شکر گزاری و کتاب باشگاه پنج صبحی هاوغیره که همشون پرفروش ترین و موفق ترین کتاب ها بودند برای مشتریان کتاب ها

با سلام عزیز
سیستم من در آوردی هم خودتی
تو حالت خوب نیست برو ی سر دکتر
عقل تو کمه که میخوای از کوه اورست خود پرت کنی پایین

ممنونم بسیار مطالب مفیدی بود . قبلا پراکنده خونده بودم ولی تو این مقاله کامل یک جا جمع شده بود
منم تو زندگی اثرات قانون جذب رو دیدم ولی متاسفانه استفاده مداوم نکردم.

سلام با تشکر از مطالب خوبتون .در مورد اینکه فرمودید اشاره مستقیم در قران به قانون جذب نشده با شما موافق نیستم ایه سوم از سوره بقره که میفرمایدالذین یومنون بالغیب یعنی اونهایی که خدا یی رو که با چشم ندیدند باور کردند احساس کردن وچند مشخصه دیگه برای پرهیزگاران ذکر میکنه که اینها هستند که به فلاح میرسند روشنتر از این ایه واقعا مگه میشه خداوند در مطلع قران این جریان رو فرموده و انشاالله به قدر ظرفیت بتونیم از اقیانوس ژرف معانی قران استفاده کنیم

با سلام و درود
مطلب را بسیار زیبا و کارامد یافتنم.
موفق و سر بلند باشید

سلام. دوتا مطلب جالب من خوندم بد نیست بدونین یکی اینکه هرکس به خدا پناه ببره خدا اونو بی نیاز میکنه چون در یکی از آیه های قرآن خوندم : گنجینه های آسمان ها و زمین از آن اوست. این آیه درواقع میگفت که کافران فکر میکنند اگه مسلمانان رو در قحطی و سختی قرار بدن اون مسلمانان هیچ پناهی ندارند. و خدا هم اینطور جوابشان رو داده : آنها ( کافران )اینگونه اندیشیدند که مسلمانان را نیازمند کردند در حالی که گنجینه های آسمان ها و زمین از آن اوست و هرکه را بخواهد خودش توانگر میکند. و مسلمانان بی نیازند. پس چه بهتر که خود خدا ما رو بی نیاز کنه و از کسی تا اونجایی که میشه درخواست نکنیم؟!
یکی دیگه اینکه تو یه حدیث خوندم : به خدا خوش گمان باشید. خداوند میگوید بی شک من در گمان بنده ی خویشم. اگر گمان او خوب باشد رفتار من خوب و اگر بد باشد رفتار من بد است.
موفق و موید باشید.

ببخشید ی سوال ذهن من رو به خودش مشغول کرده
در این که کتاب قرآن آسمانی و از طرف خدا نازل شده شکی نیس اما مگه شما در قانون جذب نمیگید نباید ذهنمون رو برای چیزایی که نمیخوایم معطوف نکنیم و به چیزایی ک میخوایم فکر کنیم ؟ چون قانون جذب به هرچیزی که ذهنتو باهاش درگیر کنی پاسخ میده … حالا آخر سوره حمد میگه نه کسانی که غضب کردی بهشون و نه گمراهان… چه توضیحی هست در مورد این؟

دوست عزیز سلام

توضیحی که میدم هم درباره آیه آخر سوره حمد و آیات مشابه قران هست و هم در خصوص یک سری ادعیه و زیارت نامه هایی که عبارت های منفی دارن

ببین دوست عزیز، قران یک دستورالعمل و برنامه زندگی برای همه هست و ویژگی یک دستورالعمل خوب اینه که جامعیت داشته باشه و بتونه همه جوانب رو دربربگیره و راه درست و نادرست رو به همه نشون بده

اگر بخواهیم آیات قران رو به دو دسته آیات مثبت و منفی تقسیم کنیم، تعداد آیات منفی در مقابل آیات مثبت بسیار بسیار ناچیز هست و طبق قانون جذب، ما چیزهایی رو جذب می کنیم که تمرکز بیشتری روی اونهاست، بنابراین ما هم باید ذهنمون رو درگیر چیزهای مثبت کنیم و نه منفی

همین سوره حمد رو در نظر بگیر، از هفت تا آیه ای که داره، همه ایاتش رویکرد مثبت اندیشی دارن حتی در همون آیه آخر هم خداوند اول فرموده «راه کسانی که به ایشان نعمت داده ای» و در انتهای سوره اشاره میفرمایند به اینکه «نه راه کسانی که به آنها غضب کرده ای و نه گمراهان»

چرا به این مغضوبین و گمراهان اشاره میکنه؟! برای اینکه به ما بگه همچین بنده هایی هم هستن ها؛ برای اینکه اگه یه وقت هوس گناه کردن به سرمون زد، یادمون بیفته ک ممکنه مشمول گمراهان و مغضوبین بشیم؛ برای اینکه حواسمون باشه که اگه میخوایم صاحب نعمت خداوند بشیم باید جزو دسته اول باشیم نه دسته دوم

یا درمورد زیارت نامه هایی که لعن و نفرین دارن، عده ای میان میگن ک این لعن و نفرین ها مغایرت داره با قانون جذب

حتی اینها هم هیچ مغایرتی با قانون جذب ندارن، چون قانون جذب یعنی هم راستا بودن با کائنات، یعنی هم راستا بودن با کل عالم هستی، پس ما داریم با کل عالم هستی و کائنات هم راستا میشیم حتی با این لعن و نفرینی که به دشمنان دین و دشمنان ائمه اطهار میفرستیم داریم همسو میشیم با کائنات چون در روایات و احادیث مختلف هم اومده و شنیدیم که حتی فرشتگان و همه جهان هستی به مظلومیت ائمه گریه میکنن و همه اینها یعنی همسو شدن با کائنات، پس ما همسو هستیم با کائنات چون فرشتگان هم اشک میریزن برای مظلومیت این بزرگان چون خداوند هم از دست اون لعن شدگان ناراحته چون اونها همون مغضوبین هستن

میبینید که همین قران و زیارت نامه ها چقدر باهم همسو هستن؛ پس ما هم دقیقا همسو میشیم با کائنات و چیزهایی رو جذب می کنیم که هدف خالق هستی است و همه اینها هم در راستای بزرگترین هدف خلقت جهان هستی یعنی رسیدن به کمال مطلوب یعنی رسیدن به قرب الهی هست

موفق باشید

قانون جذب درسته ولی درستش . نه به این صورت چون کاملا غلطه و برای ما جهان سومی هاست . قانون جذب فقط زمانی عملی هست که در مسیر اون هدف و فکر باشیم یعنی تلاش کنیم .
. مگر نه این که ما یک مدت به یک هدف فکر کنیم و بعد بهش برسیم چرنده محضه . برای ما ایرانیهای تنبله این نوع جذب شیرینه .

درود بر شما خانم مریم عزیز

دقیقا با شما موافقیم. مگر ما در جایی در سایت و یا دوره نخبگان جذب و موفقیت گفتیم: « یک مدت به یک هدف فکر کنید و بعد بهش می رسید؟؟؟!!!! ».

این دقیقا برچسبی هست که افراد کم مطالعه به قانون جذب می چسبانند.

اتفاقاً کوین ترودو در « کتاب بخواه تا برآورده شود » می گوید: انقدر در خودت احساس خوب و هم سو با خواسته ات ایجاد کن تا انگیزه اقدام و عمل در تو به اوج برسد.

موفق باشید

نماز و جذب:
دوستان همه میدونیم که نماز ستون دین ماست ولی نمیدونیم چگونه باعث موفقیت و خوبی ها میشود.
جذب شناسان میگویند اگر تنها چند ثانیه بر روی چیزی که واقعا میخواهیم تمرکز کامل کنیم انرا بدون شک به دست خواهیم اورد به شرطی که با ایمان و حس مثبت باشد اما مشکلی هست این است که ذهن انسان ها پر از اختشاش است و برای اینکه بتوانیم کامل بر روی چیزی تمرکز کنیم باید انرا تمرین کنیم.مدتی پیش این را متوجه شدم که نماز هم جذب است(جذب خوبی ها) همه میدونیم که نماز باید با نهایت تمرکز حواس باشد،طبق احادیث در هنگام نماز از همیشه به خدا نزدیک تریم همینطور نماز باید با نهایت ایمان باشد اگر کسی در نماز بتواند تمرکز خود،ایمان خود و عشق به خدا را شدت دهد میتواند با تمرکز بر هرچیزی انرا به دست اورد همچنین خود نماز دارای برکاتی است که اگر با این سه چیز باشد تمام خوبی ها را خود به خود به سمت شما جذب میکند.
از ادمین سایت درخواست دارم ایشون با توجه به اطلاعات زیادی که دارند در مورد این رابطه هم تحقیق کنند و مقاله اراعه دهند.

درود بر شما اقا ابوالفضل عزیز

مطالب شما بسیار زیبا و ارزنده مطلب رو توضیح داده که با اسم خودتون به مقاله قانون جذب در قرآن اضافه می گردد.

همیشه در مسیر موفقیت استوار بمانید.

با سلام من از قانون جذب چیز زیادی نمی دونم .. اما اینو می دونم که خداوند کائنات رو در اختیار انسان قرار داده تا ازش نفع ببره و در این موضوع هیچگونه شک و تردیدی نیست

و فکر می کنم این آیات، فصل الخطابی باشه برای کسایی که شک دارن. باشد که به یقین برسن و شکر خدا رو به جا بیارن. همگی موفق باشید یاحق

با سلام
حضرت علی میفرمایند اگر از کسی انتظار داری خیری به تو برساند ، در دلت
نسبت به او فکر بد نکن. این حدیث تایید راستی و درستی نیروی ذهن و جاذبه
است.

سلام ممنونم بابت مقاله زیباتون.من هنگام خوندن مقاله شما و نظرات دوستان واقعا گریم گرفت .خدایا چقدر بخشنده و مهربانی خدایا شکرت

با سلام و عرض ادب. من مدت هاست دارم در مورد قانون جذب تحقیق میکنم، یعنی کتابهای مرتبط با جذب رو مطالعه میکنم و مدام در حال گوش دادن به فایل های صوتی مرتبط هستم و با افتخار به زودی به جمع نخبگان جذب می پیوندم. رد پای جذب رو در جاهای مختلف قرآن و احادیث دیدم که سر فرصت یکی یکی براتون ارسال میکنم. اما علی الحساب به آیه 200 سوره اعراف اشاره میکنم که این آیه رو قبلا زیاد میخوندم ولی حالا با قانون جذب به سطح بالاتری از درک این آیه رسیدم. این آیه میفرماید:” و إما ینزغنک من الشیطان نزغ فستعذ با الله…” هر گاه وسوسه ای از شیطان به تو رسید سریعا به خدا پناه ببر. درک من از این آیه با قانون جذب همون احساس بد و احساس خوب هست. شیطان از طریق بال و پر دادن به افکار منفی ابتدا در ذهن ما رخنه میکنه و هر فکر منفی، فکر منفی بعدی رو هم به دنبال داره و بعد این افکار، احساس ما رو شکل میدن و به دل ما نفوذ میکنن و بعد رفتار ما شکل میگیره که ناشی از فکر منفی و احساس بد و منفی هست و مجموعه این ها عملکردهای بد ما رو شکل میدن و در ادامه نتایج بدی که برای ما به دنبال دارن و زندگی ما رو می سازن. یعنی زنجیره ای از شر های مختلف که در اثر یک فکر منفی و یه حس منفی پشت سر هم برای ما ایجاد میشن و زندگی ما رو شکل میدن که در جای دیگری خداوند اشاره کرده است که شیطان شما را به فقر و فحشا وعده میدهد و ما از این نمونه ها در جامعه زیاد میبینیم. بدون هیچچچچچ شکی تمام مفسده ها از احساس عدم لیاقت و کفایت درونی و از یک فکر منفی و احساس منفی و بال و پر دادن به آنها بوجود میاد و نه فقط عوامل محیطی و بیرونی..به عبارتی بدی، بدی های بیشتر رو جذب میکنه. و در ادامه خداوند می فرماید سریعا به خدا پناه ببر یعنی سریعا احساست رو به منبع خیر محض که خداوند هست معطوف کن و احساست رو خوب کن که خداوند برای تو منبع خیرات و برکات هست. همه خیر ها از جانب خدا و هم شرها از جانب خود ماست( حتی میتوان گفت شر از همان ابتدا به ساکن از جانب شیطان نیست، از جانب خود ماست؛ شیطان فقط به آن بال و پر میدهد از طریق وسوسه کردن) در قانون جذب هم بارها دیده ام که به این نکته مهم اشاره میشود که فقط احساس خوبت را حفظ کن تا به خواسته هایت برسی؛ یعنی حسن ظن داشته باش و امید وار بمان! یا در آیه های ابتدایی سوره نوح که خداوند اشاره می کند اگر توبه کنید نعمت های بیشماری را برای شما جاری میکنیم و خب این هم با مبحث پاکسازی و ایجاد خلا و ورود نعمت به زندگی رابطه تنگاتنگی داره. و یا در احادیثی که گفته شده هیچ وقت نفوس بد نزنید و اتفاقات رو به فال نیک بگیرید، یعنی احساستان را خوب نگه دارید. یا در حدیثی از حضرت علی ع که گفته اند از نشستن در گذرگاه های عمومی و بازار پرهیز کن که جای حاضر شدن شیطان و برانگیخته شدن فتنه هاست. چرا؟ به دلیل ارتعاشات منفی ای که وجود داره و در طول روز احساس ما رو تحت تاثیر قرار میده و من این مورد رو خودم بارها تجربه کردم… بابت اطاله کلامم معذرت میخوام. در پناه خداوند یکتا پایدار بجویید.

درود بر شما دوست عزیز

دوست عزیز شما میتونید در تلگرام به کانال دوم راز موفقیت مراجعه کنید و فایل های صوتی را گوش کنید.
(razemovafaghiat_ir@رضا)

موفق باشید

و قال ربکم ادعونی استجب لکم ، پروردگارتان گفت بخوانید مرا تا اجابت کنم برایتان . این همان درخواست داشتن از خداوند است برای رشیدن به خواسته هامون.
و نفخت فیه من روحی ، و از روح خودم در او (انسان) دمیدم. این یعنی ما دارای روح الهی بوده و به منبع بیکران قدرت خداوند وصلیم و طبق قانون جذب ما هم مثل خداوند میتوانیم خالق و آفریننده باشیم البته در امور مادی و روابط .
بنظر من هر کسی قانون جذب رو باور کنه براش اتفاقات خوب میفته و بینشش هم عمیق تر میشه،و هر کس هم باور نداشته باشه زندگی براش تکراری میشه و خیلی از اتفاقات و اطلاعات رو هم نمیتونه بخوبی تجزیه و تحلیل کنه.

سلام و خسته نباشید،مقالتون بسیار عالی و پرمحتوا بود،من یکماهه با قانون جذب اشنا شدم و مثل همه اهدافمو نوشتم ولی اولین چیزی که بهش رسیدم و خیلی برام ارزش داره ارتباط بیشتر با خدا بوده،منی که نماز نمیخوندم و الان نماز میخونم و حتی نماز شکر میخونم،و هر لحظه دارم خداروشکر میکنم بخاطر همه ی نعمتاش و اینکه الان دنبال ایات قرانی درباره موضوعات مختلف هستم و با خوندن ایات قرانی و توجه به معنایشون حس خوب و شادی و باور عمیق به خدا که همه چیز دست اونه از قانون جذب شده،من هیچوقت ننوشتم که میخوام نمازخون بشم یا قران بخونم ولی اولین چیزی که بهش رسیدم این دوتا بوده و من انگار تازه متولد شدم که انقد احساس خوب و شکرگزاری دارم،هر روز باورم عمیقتر از قبل به خدا میشه و این توو همه چیزم تاثیر گذاشته در رفتارم،حرف زدنم،ارتباطم با دیگران…من خیلی چیزارو الان نمیتونم اینجا بنویسم ولی خواستم توضیح بدم دقیقا با قانون جذب شروع کردم و به خدا نزدیک شدم ایمانم قویتر شد و چیزی بهتر از این نیست که حسی داشته باشی که خدارو در همه ی زندگیت ببینی و برا هرچیزی غمگین نباشی و خدا حواسش کاملا بهت هست و تو با حس و حال خوب به این باور میرسی هرچی بخوای خدا بهت میده بدون اینکه نگران چیزی باشی…منکه خیلی خوشحالم و هزاربار خداروشکر میکنم که با قانون جذب اشنا شدم و تونستم به خود خدا برسم…خدایااااا شکرت‌.

سلام
مقاله پر محتوایی بود ..ممنون استاد از این مبحث زیبا …
درسته ما باقانون جذب می تونیم به خیلی از مسائل دین مبین اسلام و اسوه و سیره ائمه اطهار ارتباط برقرار کنیم اینکه امامان ما در هنگام عبادت و شکرگزاری از خود بیخود می شدند و ارتباط تنگاتنگی با خالق هستی برقرار می کردند زیرا اثر عالی این حس ناب و عالی رو درک کرده بودند و تونسته بودند که با احساسشون در تعامل باشند تا بهترینها رو دریافت کنند
به امید اینکه ما هم به اون مرحله یقین و ایمان ناب و خالص برسیم
دین اسلام سراسر شکوه و اعجاب است اگر مطالعه و تامل داشته باشیم

سلام و درود بر استاد جولایی عزیز و بزرگوار.
واقعا این مقاله پرمحتوا حاصل سالها مطالعه و تجربه شما هست پس گنجی گرانبهاست ومن تاعمر دعاگویتان هستم و با تمام وجودم ازتون سپاسگزارم.طبق استنباطی که از این مقاله داشتم اینکه قانون جذب قانون معنویته و هدفش آشتی و نزدیکی ما و دیگر انسانها با معنویت و خداونده.وقانون جذب زمانی به درستی ودر جهت خیر و صلاح ما کار میکنه که نیروی ذهن با نیروی معنویت تلفیق شود . و زمانی با هماهنگی و به سرعت به خواسته هامون می رسیم که با نیروی معنوی کائنات و روحی خودمون به هماهنگی رسیده باشیم.استاد عزیزم بسیار ممنون و سپاسگزارم بابت این مقاله زیبا و پرمحتواتون.

بسیار عالی بود ،منم اوایل فکر میکردم این قانون مارو از خدای خودمون دور میکنه،اما با حرفهای استاد و انجام تمرینات فهمیدم که
معنی اینکه میگن«انسان از خود شناسی به خداشناسی میرسه» چیه،درک کردم دلیل اینکه اول سوره ها اومده به نام خداوند بخشنده و مهربان و اینکه اول هر کاری رو با این نام شروع کنیم ،خداوند خودش به مهربان و بخشنده بودنش اینقدر تاکید کرده ما هم باید باورش کنیم

باسلام و خداقوت به استاد عزیز
خیلی ممنون بابت مقاله بینظیرتون دقیقا همینطوره کسایی که قانون جذبی میشن رابطه خیلی بهتری با خودشون و صد البته با خدای خودشون ایجاد میکنن تازه توی این راهه که میفهمن خدا چی واسه بندهاش میخواد و اونا رو واسه فرمانروایی افریده و به زمین فرستاده
بابت این مقاله که اینا رو برامون روشن و یاداور شده ممنون ، که تک تک چیزایی که توی قانون جذبه واقعانه تنها تضادی با خدا نداره بلکه باعث میشه ارتباطمون هم با خدا و دینمون بهترشه . اگه با دید بازتر ایات و احادیثمون رو بخونیم رد پای قانون جذب رو در جای جای اونا میبینیم

سلام بر استاد گرامی . استاد واقعا عالی بود با این توصیفاتی که کردی فکر کنم هیچ جایی برای کساتی که قانون جذب و مانفات با دین اسلام میدونستند نمونده من که واقعا لذت بردم و اینکه در
دینما هم به قشنگی توصیف شده بود منتها باید این موضوع به این زیبایی باز گشا میشد و این کاملا توسط شما توضیح داده شد دوباره با خوندن این مطالب ارزشمند قدرت الهی که خدا به من بنده دا
ده تمام تلاش خودمو بکار میگیرم تا بتونم خدا گونه زندگی کنم ممنون از این مقاله زیبا

مثل همیشه عالی بود درقران داریم که اگرشاکرباشید برنعمتتان می افزاییم لان شکرتم لازیدنکم ایه7 سوره ابراهیم این خود قانون جذب وشکرگذاری روتایید میکند

درود بر شما خانم فاطمه

دقیقا عالی اشاره کردید.

البته چون دوستان دیگه خیلی این آیه را اشاره کردند، ما تکرار نکردیم ولی حالا به حرمت شما دوست عزیز این ایه را هم به مقاله اضافه میکنیم.

لطفا همچنان به ما سر بزنید

درقران داریم وان شکرتم لازیدنکم وقتی خود قران فرموده اگرشاکرباشید بیشتربه شمامدهیم خود این یعنی قانون جذب .مقاله بسیارچالبی بود لذت بردیم ممنون ازاستاد جولایی عزیز

باسلام
دوستان در قرآن در سوره جاثیه ایه ۱۳ خداوند می فرماید: سخرلکم ما فی سماوات و ما فی الارص
آنچه در اسمان ها و زمین هست مسخر و رام شما گردانیدم .
دقیقا یعنی کائنات گه مخلوق خدا می باشنددر خدمت ما هستند

سلام خدمت استاد عزیز و مهربانم استاد جولایی عزیز
سوال بنده این هست که برای تغیر باورها و درخواست ها چگونه باید این موضوع یعنی رابطه بین کائنات و خدا را رعایت کنم تا دچار شرک به خداوند متعال نشده باشم چون احساس میکنم بین کائانت و خدا شاید یه مرز خیلی باریک باشه. این شناخت مربوط به کدام بخش درک از زندگی است کدام قسمت را باید بیشتر بشناسم و بفهمم و درک کنم تا بتونم رابطه بین کائنات و خدا را درک کنم؟
امیوارم تونسته باشم منظورم را برسونم
درپناه خدا شاد و پر روزی باشید

سلام بر شما دوست عزیز
سوال بسیار خوبی رو مطرح کردید. دقت داشته باشید که رابطه بین کائنات و خدا به هیچ وجه به عنوان شرک به پروردگار شناخته نمی شود. کافیست بپذیریم که خداوند قدرت مطلق جهان هستی است و همه چیز در ید قدرت او قرار دارد. دست خدا بالاتر از تمام دست هاست که میتواند با توجه به ارتعاشات و خواسته های ما اتفاق های مثبت و منفی را به زندگی ما جذب کند.

ممنونم از مقاله خوبتون استاد جولایی عزیز
با خوندن این مقاله به رابطه بین کائنات و خدا پی بردم و به این نتیجه رسیدم که تنها یک قدرت تو دنیا وجود داره ک اونم میتونی اسمشو بزاری خدا ،کائنات جهان ، فقط باید بدونی دست خدا بالاتر از هر دستیه

سلام خدمت استاد عزیزم استاد محمود جولایی عزیز
ممنونم از مقاله بسیار خوب و تاثیر گذارتون من احساس میکنم که اگه ماتا آخر عمر هم تلاش کنیم نمیتونیم بگیم انسان توحیدی کامل در تماما لحظه ها خواهیم بود. ما در دنیایی زندگی می کنیم که هر لحظه به خاطر باورهای غلط میتونیم از انرژی منبع فاصله بگیریم و باید تمام تلاش خودمون رو بکنیم که تا میتوانیم خودمان را نزیکی منبع قرار بدهیم و باید از قدرت احساسات استفاده کنیم و هر زمان که احساس بد، ترس، نگرانی، غم، نا امیدی و .. ای داشتیم به یاد بیاوریم که عدم داشتن باور توحیدی در قسمت وجودمان باعث این حس شده و آن را حل کنیم و روند تکاملی خودمان را طی کنیم.

اول اینکه باید در جواب کسایی که میگن این قانون برای افراد تنبله و قانون جذب وجود نداره و ما باید در زندگب همواره تلاش بکنیم و سختی بکشیم ، باید بگویم که سخت در اشتباهید چراکه اگر به وجود خداوند اعتقاد داشته باشید و بفهمید که خداوند همان نیروی برتر است و سرچشمه تمام نیروهاست ،با این تفکر در میابید که خداوند به هیچ وج به تلاش کردن یا نکردن و به سختی کشیدن یا نکشیدن ما اهمیتی نمیدهد و تنها نکته ای که در این قانون مارا در باورمان کمک میکند این است که بدانیم خداوندی که خود خالق تمام هستی ، هست هیچگاه به تلاش ما نیازی ندارد این ما هستیم که باید بدانیم برای بدست اوردن ارزوهایمان ابتدا باید ان را باور کنیم و سپس به سمت ارزوهایمان بدون هیچ تردیدی و ترسی قدم برداریم و به راهمان و ارزوهایمان ایمان داشته باشیم همانطور که خداوند میگوید : (از تو حرکت از من برکت) پس فقط توکل کن و ایمان داشته باش و حرکت کن

سلام بر شما دوست عزیز.
ممنونم از نکته بسیار خوبی که عنوان کردید. توکل ریشه اصلی تحول زندگی است. کافیست به خداوند توکل کرده و ایمان کامل داشته باشیم. بی شک در چنین شرایطی هر غیر ممکنی برای ما ممکن می شود.

عالی بودمطلبتون دلگرمم کرد دست مریزاد👏👏👏👏👏👏🌹

عالی بود استفاده کردم واقعا. با منی که تازه آشنا شدم با قانون جذب بسیار آموزنده بود
فقط سوالی که دارم؟ اینکه قانون جذب و توکل و توسل به ائمه رو چگونه حل می کند چون اگه اشتباه نکنم سید حسین عباسمنش این مورد را رد کردن و گفتن نیازی نیس نماز را همه این شکلی که میخونیم خونده بشه هر کی هر جور دوست داره خدا را نیایش کنه
لطفا پاسخ داده بشه خیلی نیاز به جواب این مسئله دارم

عالی بود مخصوصا برای منی که تازه بااین قانون دارم آشنا میشم
فقط یک مسئله ای ذهنم خیلی درگیر کرده
اینکه سید حسین عباسمنش اگه اشتباه نکنم توسل به ائمه رو رد کردن و اینکه در مورد نماز گفتن نیازی نیس به این شکلی که همه یکسان بخونن هر کی هر طور میخواد میتونه خدا رو مناجات کنه

قانون جذب بر پایه ی انسان محوری و آرزوپروریه.
انسان برای به آرزوهای دور و دراز دنیایی خلق نشده. در دستورالعمل های قانون جذب انسان از ماهیت محتاج خودش دور میشه. در عوض با دعا به این حقیقت نزدیک میشه که ضعیف و محتاجه و حاکمیت از آن خداست.
ببینید آقا امام حسین غیر از فکر و احساس پاک نداشت که اون همه مصائب رو تحمل کرد.
عزیزانم فقط با دعای عاجزانه به درگاه خدا بریم.

اولاً خدا کلی پیامبر فرستاد تا با خرافاتی امثال قانون جذب مبارزه کنه. خدا در قرآن میفرماید که از عذاب من بترسید. آیا اون عذابی که ما ازش میترسیم،جذب ما میشه؟ قانون جذب خرافه است. و همچنین قانون جذب یعنی جادوگری. چون تمام کارهای جادوگری در قانون جذب هست و جاوگری هم عاقبت وحشتناکی دارد. البته کسی که توبه کنه و پناه بر خدا ببره،خدا مواظبش خواهد بود. به شرط اینکه دیگه از قانون جذب که جادوگری محسوب میشه استفاده نکنه.
و اینم بگم که بخش هایی ازقانون جذب خرافه است. بقیه اش خرافه نیست و جادوگری توش هست. یعنی قانون جذب توش هم خرافه است هم جادوگری. حواستون باشه.

سلام خدمت شما استاد گرامی. ببینید ما انسان ها آفریده شدیم تا بفهمیم که هیچی نداریم. یعنی ما قدرت اینکه مثلا به یک اتفاق خوب بیندیشیم همون بشه رو نداریم. عمر،سلامتی،نیمه گمشده یا هرچیز دیگه فقط دست الله است. مثلا ما یک خواسته ای داریم و میخواهیم به اون برسیم. ناگهان میبینیم گره زیادی در زندگیمان می افتد و ما نمیتوانیم به آن برسیم.خب این نشان میدهد که اون خواسته برای ما مضر است. یعنی کار خداست که ما نمیتونیم به اون برسیم. شاید خدا یک چیز بهتری برای ما درنظر گرفته که اون براما بهتره. پس نتیجه میگیریم به فکرمون تا ۸۰ درصد ربطی نداره. ۲۰ درصد هم به ایمان ما نسبت به خدا و عقاید درست نسبت به خدا ربط داره. بقیه اش با اعمالمون امکان پذیر هست. این از این.
خب میمونه این قانون جذب. حالا شما خودتون قضاوت کنید. مثلا یه نفر نه نماز می خونه،نه به خدا اعتقاد داره،و قرآن هم نمیخونه. حالا با این ماجرا(قانون جذب) به نتیجه میرسه. آیا مشکوک نیست؟
من هم قانون جذب رو یک زمان کوتاهی باور داشتم. مثلا به یک خواسته می اندیشیدم،ولی بالعکس نتیجه می داد.
خداوند در قرآن هم نفرین میکنه و هم غضبش رو اعلام میکنه. پس چرا ما قرآن میخونیم،انرژی منفی جذب ما نمیشه؟ یا حتی من تو زندگیم دشمنام رو سپردم به خدا و گفتم یه بلایی سرش بیار. اون نفرین به من برنگشت. و خدا اون دشمن رو عذاب کرد. علت اینکه بعضی از نفرین ها به خودمون برمیگرده،اینه که اون نفرین ناحقه. یا ما نعوذبالله به خدا دستور میدیم که فلان بلا را سرش ببار. خدا هم این نوع نفرین رو دوست نداره و برمیگردونه به خود ما. پس به هرچه بیندیشیم همان نمیشود. کسانی هم که به نتیجه رسیدند،خب تحقیق کنند که خطرناک نباشه. چون اگر خدایی ناکرده سحر و جادو باشه،خطرناک خواهد بود اما اگه توبه کنه و دیگه از این راه استفاده نکنه،خدا هم مواظبش خواهد بود.
دیگه قضاوت با خودتون.
توصیه میکنم یه تحقیقی درمورد مدیتیشن کنید.

آیا بازهم از قانون جذب دفاع میکنید؟

بعدشم. شما از قرآن فقط چند تیکه آیه آوردید. آیه هایی وجود دارد که بر خلاف قانون جذب آمده. مثلا یک جایی میگه که مشرکان فکر میکنند که زندگی خوبی خواهند داشت و ثروتمند خواهند شد ولی اینطور نیست. اونها یعنی مشرکان بدبخت خواهند شد.
خب پس چرا خدا نیومد بگه که مشرکان چون ایمان دارند که زندگیشون آباد میشه،پس آباد خواهد شد؟
مگر به هرچی بیندیشیم همان نمیشود؟ مگر قانون جذب در قرآن نیومده؟پس چرا در اینجا برخلاف قانون جذب حرف میزنه؟ خداوند گفته شکر گزار باشید. اما نگفته اگر شکر کنید،قانون جذب برای شما مؤثر خواهد بود.گفته من بخاطر شکری که کردی،نعمت زیادی بهت میدم.
ما در ماه رمضان روزه میگیریم. امام صادق(ع) میفرماید:اگر ثروتمندان روزه بگیرند،متوجه میشوند که فقیر ها چه سختی ای میکشند. چون ثروتمندان نمیتوانند فقیر را درک کند،یکی از خوبی های روزه اینه که اونها فقیر را درک میکنند و باعث میشه که به فقرا کمک کنند.»
خب ما که درحال روزه گرفتن هستیم و میفهمیم که فقرا چه سختی ای میکشند و ما دلمون براشون میسوزه و ما به اونها کمک میکنیم.
آیا فقر جذب ما میشه؟
آیا این منطقی است با اینکه بگیم قانون جذب در قرآن اومده و احادیث درموردش گفته شده ولی امام حسین آن فاجعه ای براش در روز عاشورا پیش اومد؟ یا اینکه پیامبر می تونست با مثبت اندیشی کاری کنه که همه ایمان به خدا بیاورند. پس چرا این همه دشمن داشت؟ یااینکه مثلا من با قَمه به جان شما بیفتم و بگم که شما خودتون اینگونه اندیشیدید به من چه. آیا این منطقی است؟خیر. چون قانون جذب اولش با خرافه شروع میشه و بعد مارو منحرف میکنه. که ممکنه سحر هم توش باشه. چون سنت جادوگران این بود که شبیه شبیه خودرا جذب میکند‌ البته این تنها دلیل من برای اثبات اینکه این قانون جادوگری هست،نیست. دلایل زیادی دارم.

چرا کسی جواب نمیده؟ لابد حرفی برا گفتن ندارید که ساکت شدید؟

من اطلاع دقیقی درمورد کارما ندارم. اما از شما سوال دارم. شما قرآن رو قبول دارید. خب حالا میخوام بدونم که اگر قانون مثبت اندیشی وجود داره و خدا هم درموردش صحبت کرده،پس چرا قوم حضرت نوح به جز تعداد کمی،هیچ کدام ایمان نیاوردند؟ خب حضرت نوح(ع) میتونست از این قانون استفاده کنه تا همه ایمان بیارند. یا حتی پیامبرای دیگه.

خب دیگه. منم با همین مشکل دارم که شما میفرمایید وقتی میخوایم به خواستمون برسیم و گره در راه رسیدن به خواستمون میخوره،به خاطر فکر منفی ماست.
من فکر کنم شما خدا را به خوبی نشناختید. البته هیچ کس نمیتونه خدای یکتا رو به خوبی بشناسه. اما تا حدودی میتونه.
امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) درباره دعا کردن نامه ای نوشت. در بخشی از این نامه امام(ع) میفرماید که اگر تو دعا میکنی و خدا دعایت رامستجاب نمیکند،علتش این است که آن خواسته‌ی تو سبب تباهی دین تو میشود.
هیچ وقت امام نگفت که تو وقتی دعا میکنی و به خواستت نمیرسی،به خاطر فکر منفی تو هست.
من نمیدونم شما چرا این نامه امام رو به قانون جذب ربط میدید؟
از قدیم گفتند وقتی امام مهدی(عج)ظهور میکند،مردم میپندارند که امام(عج) دین جدید آورده است. درواقع امام دین اصلی اسلام رو میاره. ولی انقدر تغییر در دین ایجاد کردند،که با ظهور امام،مردم فکر میکنند که امام دین جدید آورده. البته مردم میتوانند با مراجعه به قرآن،دین اصلی اسلام رو پیداکنند.
این از این. بعدشم. شما میگید خداوند فرموده که انسان قدرت تفکر و اختیار و اراده دارد. من نمیفهمم این چه ربطی به قانون جذب دارد؟
اگر دقت کنید حیوانات قدرت تفکر،اختیار یا اراده ندارند و معمولا رام خدا هستند. ولی خدا انسان رو آزاد آفریده و قدرت تفکر به انسان داد و اختیار هم داد. مثلا انسان میتونه مسیر زندگیش رو انتخاب کنه. البته منظورم این نیست که چون ما اختیار داریم مسیر زندگیمون رو انتخاب کنیم،هر مسیری رو که انتخاب کردیم،خدا مجازاتمون نمیکنه. نه اینطور نیست.. اگر مسیر اشتباه رو انتخاب کنیم،خدا قطعا مجازاتمون میکنه.
خب همین قدرت تفکر و اختیار و اراده باعث میشه که انسان هم اشرف مخلوقات بشه و هم تکلیف سنگینی رو داشته باشه. مثلا خدا از یک حیوانی که هیچی حالیش نیست،انتظار نداره که حیوان های دیگررو اذیت نکنه. چون حیوان طبیعتش طوری خلق شده که نسبت به هم کمی خشن هستند. مثلا شیر ها باهم دیگر دعوا میکنند. اما انسان ها این گونه نیستند و خدا از انسان ها که قدرت اختیار دارند،انتظار داره که کسی رو آزار ندیم.

من اطلاع دقیقی درمورد کارما ندارم. اما از شما سوال دارم. شما قرآن رو قبول دارید. خب حالا میخوام بدونم که اگر قانون مثبت اندیشی وجود داره و خدا هم درموردش صحبت کرده،پس چرا قوم حضرت نوح به جز تعداد کمی،هیچ کدام ایمان نیاوردند؟ خب حضرت نوح(ع) میتونست از این قانون استفاده کنه تا همه ایمان بیارند. یا حتی پیامبرای دیگه.

سلام
تازه من در یک جایی درمورد قانون جذب خوندم که میگفت شما نباید با کسی درد و دل کنید. حتی با خدا هم نباید درد و دل کنید.
من از شما میپرسم،مگر فرشته وحی به حضرت یعقوب(ع)نگفت که شکایت ها و درد و دل هات به خدا بگو؟
آیا بازم میگید قانون جذب در قرآن اومده؟ شما احادیث رو هم قبول دارید. مگر امام صادق (ع) نگفت که هنگام استغفار گریه و زاری کنید؟
اگر این حدیث رو قبول ندارید،پس چرا هروقت من با خدا درد و دل میکنم و گریه میکنم،سبک میشم؟ شیطان پرستان یک عقیده مسخره ای دارند. اون عقیده هم اینه که ما انسان ها میتونیم زندگی خودمون رو بسازیم و نیازی هم به الله نداریم. خب قانون جذب هم همین عقیده ای که شیطان پرستان دارند رو به خورد ما میده دیگه. اما مسلمانان اعتقاد دارند که هیچی ندارند و همه چی مدیون الله است. اما درقانون جذب داره میگه همه چی زندگیمون به فکر کردن ما ربط داره و نعوذبالله خدا کاره ای نیست.
در اسلام شکر زبانی کوچک ترین شکر محسوب میشود. علاوه بر شکر زبانی،ما باید شکر عملی هم بکنیم مثل کمک به فقرا. اما در قانون جذب میگه که شما باید چند تا از اتفاق های خوب زندگیتون رو به یاد بیارید و همین. بعد من نمیدونم این ماجرا رو چطور به قرآن ربط میدید؟
بعدشم. مثلا من عاشق یک دختری هستم،و اون دختر هم آدم کثیفیه و من خبر ندارم. بعد خداوند چون میدونه که اون دختر مورد صلاح من نیست،کاری میکنه که من با اون دختر ازدواج نکنم. چون اگه با اون ازدواج کنم،زندگیم نابود میشه. خب. پس بازم بگید چون با اون دختر نتونستم ازدواج کنم،بخاطر فکر منفی ما بوده. خب اگه ازدواج میکردم چی؟😂😂
خواهش میکنم یه خورده فکر کنید. خدا هر سختی ای در زندگی کسی می اندازد،اون سختی بی شک بی حکمت نیست. حتما حکمت هایی دارد که ما خبر نداریم.

سلام
تازه من در یک جایی درمورد قانون جذب خوندم که میگفت شما نباید با کسی درد و دل کنید. حتی با خدا هم نباید درد و دل کنید.
من از شما میپرسم،مگر فرشته وحی به حضرت یعقوب(ع)نگفت که شکایت ها و درد و دل هات به خدا بگو؟
آیا بازم میگید قانون جذب در قرآن اومده؟ شما احادیث رو هم قبول دارید. مگر امام صادق (ع) نگفت که هنگام استغفار گریه و زاری کنید؟
اگر این حدیث رو قبول ندارید،پس چرا هروقت من با خدا درد و دل میکنم و گریه میکنم،سبک میشم؟ شیطان پرستان یک عقیده مسخره ای دارند. اون عقیده هم اینه که ما انسان ها میتونیم زندگی خودمون رو بسازیم و نیازی هم به الله نداریم. خب قانون جذب هم همین عقیده ای که شیطان پرستان دارند رو به خورد ما میده دیگه. اما مسلمانان اعتقاد دارند که هیچی ندارند و همه چی مدیون الله است. اما درقانون جذب داره میگه همه چی زندگیمون به فکر کردن ما ربط داره و نعوذبالله خدا کاره ای نیست.
در اسلام شکر زبانی کوچک ترین شکر محسوب میشود. علاوه بر شکر زبانی،ما باید شکر عملی هم بکنیم مثل کمک به فقرا. اما در قانون جذب میگه که شما باید چند تا از اتفاق های خوب زندگیتون رو به یاد بیارید و همین. بعد من نمیدونم این ماجرا رو چطور به قرآن ربط میدید؟
بعدشم. مثلا من عاشق یک دختری هستم،و اون دختر هم آدم کثیفیه و من خبر ندارم. بعد خداوند چون میدونه که اون دختر مورد صلاح من نیست،کاری میکنه که من با اون دختر ازدواج نکنم. چون اگه با اون ازدواج کنم،زندگیم نابود میشه. خب. پس بازم بگید چون با اون دختر نتونستم ازدواج کنم،بخاطر فکر منفی ما بوده. خب اگه ازدواج میکردم چی؟😂😂
خواهش میکنم یه خورده فکر کنید. خدا هر سختی ای در زندگی کسی می اندازد،اون سختی بی شک بی حکمت نیست. حتما حکمت هایی دارد که ما خبر نداریم.

سلام
عیب نداره نظر من رو توسایت نذارید. ولی ذعا میکنم خدا همه تون رو هدایت کنه.

شماروبه خدا چرااینقدر ایات قران رو طبق نظرات وبرداشت های شخصی خودتون معنی میکنید؟
ایاواقعا مقصود خدا ازاین ایات همون برداشت های شخصی شماست؟ازکجا میدونین وچه دلیلی دارین که این برداشت هاواقعا معنی ومقصود این ایاته؟
قران به قول امام صادق حمال ذووجوه هست ینی هرکی بخواد میتونه نسبت به مدعی وبرداشت خودش یه ایه ای رومعنی کنه.
این احادیث وایاتی که به عنوان دلیل اوردین انصافا هیچ ربطی به قانون جذب نداره
مث این میمونه من بگم قران گفته والتین والزیتون ینی قانون جذب خوبه!!
برین اول معنی صحیح ایات قران وروایات روبفهمین بعدبیاین این حرفاروبزنین.

سلام.
ایول دمت گرم داداش بالاخره یه نفر پیدا شد که حرف منو بفهمه.
دقیقا متاسفانه همه کسانی که مدعی هستند قانون جذب در قرآن اومده،یک آیه هایی از قرآن می آورند که اصلا هیچ ربطی به قانون جذب نداره. اصلا داخل احادیث نیومده.
ببینید من قبول دارم که امام صادق(ع) فرمودند که هنگامی که دعا میکنی،باور داشته باش که آن خواسته دم در خانه ات هست.
خب ممکنه اینجا به معنی این باشه که باور داشته باش که خدا آنقدر قوی هست که وقتی هر دعایی میکنی،باید به اجابت شدنش باور داشته باشی. یا شایدهم معانی دیگه ای بده.
ولی درکل شما فقط سه چهار تا آیه از قرآن آوردید که این آیه ها اصلا به قانون جذب ارتباطی نداره و مردم هم متاسفانه چند تا آیه پیدا میکنند که اون آیه ها هم باز به قانون جذب هیچ ارتباطی نداره.
اما بازهم برام مهم نیست. میخواید اعتقاد اشته باشید یا نه،دیگه به من مربوط نیست.

سلام عرض میکنم خدمت شما.
من سه سوال میپرسم اگر توانایی دارید جواب بدید.
1_شما میگید قانون جذب در قرآن آمده و ماهم نعوذ باللّٰه میتوانیم چیزی را خلق کنیم. پس چرا خدا در سوره واقعه در آیات ۶۳و۶۴و۶۵و۶۶ میفرماید:« پس آیا دقت کرده اید به آنچه میکارید؟ آیا شما آن را میرویانید یا ما آن را میرویانیم؟ اگر بخواهیم آن را خرد و خشک شده قرار میدهیم و شما نا راحت و متعجب میشوید.»
2_شما میگید اگر ما چیزی را باور کنیم،آن چیز به حقیقت تبدیل میشود. خب پس چرا خدا ۱۲۴۰۰۰ پیغمبر فرستاد تا مردم را از باور های اشتباهشان دست بردارند؟ آیا این منطقی است؟ و آیا ممکن بود خدا بیاد این همه پیامبر بفرسته؟ آیا ممکنه بود که خدا بگه چون شما به خرافاتی که باور دارید،آن خرافات به حقیقت میپیوندد؟
۳_ چرا خدا در قرآن میفرماید: «مال و فرزندانتان وسیله آزمایش شما هستند…» و خدا میگوید که به هرکس بخواهیم میدهیم و به هرکس هم نخواهیم نمیدهیم.

بازم فکر کنید من دروغ گو هستم. از همه مردم خواهش میکنم که همه قرآن رو مطالعه کنند،می دانیم هیچ وقت خداوند به ما دروغ نمیگوید. هر حرفی در قرآن گفته شده راست است.

سلام به نظر من منطقی هست که حرف استاد را بیخیال بشیم به شما متوسل بشیم .عزیز جان قانون جذب همواره با ما بوده و بزرگانی همچون مولانا و …اشاراتی بوضوح دارند حالا شما که ادعایی دارید حق دارید چون با باورهای غلطی بزرگ شدید

سلام و عرض ادب
به نظر بنده در مسئله كائنات و ايرادي كه افراد ميگيرند بايد گفت كه ما كائنات را لايق احترام ميدانيم به خاطر انرژي همواره جاري در آن، كه معتقديم خداوند بزرگ در ابتداي خلقت تاكنون در آن جاري ساخته هست. همانند خود ما كه نشات گرفته از روح و انرژي ذات مقدس الهي هستيم. پس هرآنچه متعلق به خداوند هست قابل احترام هست. و انرژي ما همواره در حال تعامل با انرژي هستي هست و در واقع هستي ذرات خودش رو با توجه به ارتعاشات ما به سمت ما جذب ميكنه.
با تشكر از مطالب آموزنده شما

بوم نقاشی تو خداپرستیه .تو بوم و تهیه نکردی چطور میخوای نقاشی و به تصویر بکشی .پس اول خدا پرستی بعد دعا و شکرگزاری و قانون جذب .آخه کفار به خدا شرک ورزیده بره چیو جذب کنه .التماس تفکر

ممنونم از خداوند بزرگ که واقعا فرشته هایی چون دکتر محمود جولایی و در عصر حاظر پیش روی ما گذاشتند .به امید هدایت و تحقق هدف ها و خواسته هامون🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼😍

ساختار نوشته، علمی و بدون تعصب بود و تازه متوجه اهمیت زیاد قانون جذب شدم چون نمیدونستم در قران هم راجع بهش صحبت شده خیلی ممنون از مطالب عالی تون

بسیار آموزنده اس و میخام اگه بشه باادمین ارتباط بگیرم جهت آموزش بیشتر

سلام و درود بر شما با شماره های پشتیبانی در ارتباط باشید راهنماییتون میکنن:
09391752854
09011752854
09020052854

من پسرم ونوه ام در بیمارستان بستری شدند بر اثر بیماری مننژیت ویک ملکی داریم اقدام به فروش آن کرده ایم از خداوند در خواست می کتم که بهترین خریدار را به سمت این زمین بفرستد تا راه گشای ما ودیگران شود

سلام و درود خدا بهشون سلامتی بده ان شاالله

ممنون وسپاسگزارم التماس ودعا

سپاس از همراهی شما

سلام
قانون جذب کائنات برای رسیدن به اهداف خود برسند عالی است ومن به عنوان یک شهروند این رو با جان دل و دلیل از نظر قانونی در قرآن کریم است قابل قبول برای خود ماست و هرکس کائنات رو قبول داره به اهدافش خواهد رسید
خدایا ماراباکائنات نزدیک و نزدیکتر بفرما ای خدای بخشنده و مهربان

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبرو به فروشگاه